Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jo, všema jsem platil, a že jsem starší, tak tu trojbarevnou řadu (hnědé 1,-, 10,- a 100,-, zelené 5,- a 50,-, modré 3,- a 25,-) dokonce pamatuju dokonce ještě i v první variantě, tedy bez hvězdy nad lvem. Z té původní (do desetikoruny bez obrázku, vyšší hodnoty se sochou)  jsem nezažil jen pětadvacetikorunu s Žižkovou jezdeckou sochou, tu už za mě vystřídala novější se Žižkou z profilu.

A pro tu Svolinského pětadvacetikorunu asi hlasuju, možná i kvůli sentimentálním vzpomínkám z adolescentní výpravy do polského pomezí... ;o)

0 0
možnosti

J96a81n 71H60l56e84d31í13k

19. 2. 2013 17:29

nejlepší 10 korun-- rok 1960,, nejhorší 50 korun z r. 1964,,,  stokorunu s odulým Klementem stáhli sami bolševíci a obnovili platnost předchozí, protože hnusný Gottwald kazil chuť k jídlu dokonce i slovenskému normalizátorovi = soudruhovi Husákovi

1 0
možnosti

Tak nejlepší banknote jednoznačně stovák klasický s Hradčany, tedy ta starší verze, nejhorší je "echt Gottwald", navíc si pamatuji velmi nekvalitní tisk a bankovka se rozmazávala...proto byla nakonec stažena a nahrazena původní.V

0 0
možnosti

J20a35k62u44b 97M72a52r74e55š

19. 2. 2013 17:01

pětka se říká desetikoruně díky reformě RU, přechodu na korunovou měnu,,,která byla 1:2

Jinak ta "pětka" s dětma je opravdu zdařilá.

0 0
možnosti

J98o76s55e19f 61P20i25b79i49l

19. 2. 2013 13:39

Chybí mi papíroví jednokoruna. Kovové byly, myslím, až od r. 1960.

Za ony dvě papírové tříkoruny bylo koncem 50. let pět piv.( á 1,20,-Kčs) později stálo pivo 1,30, 1,50, 1,60 a konečně dlouho 1,70. Koncem doby platnosti tříkorun se ovšem účtovalo tzv. služné 5%, takže jedno pivo stálo 1,70 Kčs, ale 3 piva vzhledem k zaokrouhlování, rovných 5,-Kčs. To jen na doplnění...:-)

0 0
možnosti
Foto

Mne se nejvíc líbila ta desetikoruna s 2 holčičkami. V

Úplně k smrti mne vyděsil Klement Gottwald! ;-€

0 0
možnosti
Foto

Pěkné připomenutí  :-) R^

Mně se nejvíc líbí zadní strana stovky s Karlovým mostem a pak ta pětadvacetikoruna. Ale tu nepamatuju.

1 0
možnosti

Nejvíc se mi líbí modrá dvacetikoruna s Komenským a nejméně pětistovka s partyzány.

0 0
možnosti
Foto

Já považuju dvacetikorunu z roku 1970 za jednu z nejzajímavějších bankovek, i díky tomu, co jsme na ní "nacházeli" v době normalizace za symboly, stačilo k tomu trochu fantazie a přehýbání - a už jsme na lícní straně místo Žižkova nosu a úst viděli Kata Mydláře, jedno oko se snadno proměnilo v dámské přirození, při otočení bylo možné v Žižkově tváři najít celou nahou ženu...A na rubu bankovky v čele husitského zástupu (prezentovaného tehdejší propagandou jako hnutí s komunistickými myšlenkami) byl husita (a tedy - první komunista u nás) s nezaměnitelným atributem obou rukou levých :-)

1 0
možnosti

A ,my jsme dvacku přehýbali,a viděli Helenu Vondráčkovou!!!;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 909
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1694x
Trochu muzikant, trochu komediant, trochu programátor, trochu grafoman, trochu magor... :-)