Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

jak píšete....já to mám, jasný...3 a 6 pád mně...ostatní je jedno.:-)

1 0
možnosti
Foto

Skvěle! Zmíněnou mnemotechnickou pomůcku také používám - a když si rady vědět nebudu - vím už kam mám kouknout ;-) :-)

3 0
možnosti
Foto

Jsem rád, že se nalejvárna líbila.

Další budou následovat. ;-D

2 0
možnosti
ZS

R^Karma!

... mám taky pomůcku: v duchu si říkám Vaškovi (mně)... nevím proč;-D

1 0
možnosti
JT

Pekne. Nemohl byste napsat neco o prechodnicich ? V tom se chybuje jeste vic.

0 0
možnosti
MP

Já mám jednodušší pomůcku - kde můžu použít MNE, nelze použít MNĚ.

Tedy např.: 

líbal mě (protože líbal mne)

dával mně (protože dával mi)

2 0
možnosti
Foto

Za mne (jako za tebe) by si ta pomůcka zasloužila trochu rozvést :) 

Používám přesně to samé, ale lze doplnit i o ostatní podoby zájmena ty, především psaném textu.

Ačkoli lze totiž použít například gramaticky správně tvar "za mě je to správně", v psané formě je korektnější podoba souzvučná s podobou zájmena "ty" tedy "za tebe - za mne".

Podoby zájmena "to" lze zase jednoduše použít pro správné psaní "ji" a "jí" ;-)

3 0
možnosti
Foto

Ještě používám fintu s tatínkem :-) když místo zájmena já dám tatínek, a vypadne na mě dlouhé tatínkovi, tak je tam mně. ;-D

Dá se to aplikovat i na maminku, pak když je tam c, tak mně.

Příští nalejvárna bude o přechodnících, ale to ji/jí tam přihodím jako bonus.

Díky za tip ;-D

5 0
možnosti
LZ

Mně to před léty poradil bratranec-je to prima věcR^

1 0
možnosti

Tisíceré díky! Perfektní a názorné.

Palec nahoru!

3 0
možnosti
Foto

R^Jo, taky se tím řídím:-)

2 0
možnosti
AJŘ

U mě už trochu pokročila skleróza, tak někdy hledám;-).

2 0
možnosti
  • Počet článků 909
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1694x
Trochu muzikant, trochu komediant, trochu programátor, trochu grafoman, trochu magor... :-)