Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bagatella

Odpověď se přímo nabízí

0/0
13.4.2010 10:41

kaktusak

Ano, vědomí je třídní

aneb sytý hladovému nevěří.

0/0
12.4.2010 23:54

Martin Jirousek

Váš problém

je v rozlišení slov levice a totalita. :-)

0/0
12.4.2010 13:52

jeste asocialnejsi grupa

Re: Váš problém

dokud si levicaci buduji ten svuj raj na zemi pekne sami mezi sebou a nezatahuji do toho i ty, kteri o nic podobneho nemaji ani ten nejmensi zajem, pak takova levice nikomu nevadi ... jakmile do tech svych uchylnych socioekonomickych experimentu zacnete zatahovat i ty ostatni a jejich penezenky, tak konci sranda a zacina oblibena zabava vsech presvedcenych levicaku - tridni boj.

0/0
12.4.2010 14:02

Martin Jirousek

Re: Váš problém

Tebe nechceme. Ty můžeš jít jinam. :-)

0/0
12.4.2010 17:55

jeste asocialnejsi grupa

Re: Váš problém

ja s dovolenim zustanu tam, kde jsem ... uplne dostacuje, kdyz me vynechate z financovani tech vasich svetlych zitrku ;-)

0/0
12.4.2010 19:33

kaktusak

Re: Váš problém

A vy laskavě přestaňte zatahovat nás do toho svého kapitalismu. Proč vaše buržoazní zákony neplatí jen pro vás?

0/0
12.4.2010 23:57

jeste asocialnejsi grupa

Re: Váš problém

ale vy se klidne muzete domluvit s podobne postizenymi kolegy, dat majetek pekne na hromadku, mate li jaky, za vysledny obnos zakoupiti sobe kus nejake marxem zapomenute zeme a tam se kolektivizovat a socializovat, sec vam zily staci ... a dokud do toho nebudete tahat i sousedy, kteri s vami nechteji mit nic spolecneho, tak budete vsem ukrad ... pardon, socialne spravedlive prerozdeleni.

0/0
13.4.2010 6:17

Johyn

Re: Váš problém

Nikdo Vás do ničeho netahá. Naopak myslím, že zákony Vám přejí. Nebo brání Vám něco založit družstvo či podnik plně vlastněný zaměstnanci?

Je ovšem pravda, že založení podniku a jeho následné řízení vyžaduje určité schopnosti a nasazení.

Ale z druhé strany všichni Vaši zaměstnanci budou spokojeni. Nebudou dřít na majitele ale pouze sami na sebe. Budou pracovat radostně a díky tomu smetou celou konkurenci kapitalistů.

 Jen do toho. Dejte dohromady své prostředky nemáte li půjččte si a zariskujte s tím, že to vyjde. Ujišťuju Vás, že se na to budete okamžitě dívat jinak.

0/0
13.4.2010 7:00

jarinka

Re: Váš problém

Máte opravdu chabé znalosti, že nevíte, že ani v minulém režimu neexistovaly podniky vlastněné pouze jeho zaměstnanci. A to jste člověk v minulém režimu vystudovaný. Končím na této diskuzi a už se sem nevracím a neodpovídám, ať si napíšete cokoliv, protože vás nemůže nikdo brát vážně 

0/0
13.4.2010 10:46

Johyn

Re: Váš problém

Prosím napište alespoň jméno tří nebo alespoň jednoho podniku vlastněného od roku 1950 do roku 1987 nejakým soukromníkem. Ať si své chabé znalosti doplním. Já totiž strašně trpím jak mě nikdo nebere vážně. Tak si doplním znalosti a v jiné diskuzi zasvítím.

0/0
13.4.2010 11:02

shaana

Antikomunismus a nenávist

Přátelé mě osočují z nenávisti. Myslím, že v mých článcích nenávist nenajdete. Problém je asi v použití  slova antikomunista!

Myslím, že nás Rudé právo za ty léta všechny pěkně

zmasírovalo - proto většina lidí si představí pod slovem antikomunista

zavilého nepřítele, ale on to může být i pouhý názorový oponent. :)))

0/0
12.4.2010 13:05

absolutus

Re: Antikomunismus a nenávist

Někoho Rudé Právo zmasírovalo autore, a někoho ne,:-) jak sám píšete. Dle vašeho článku se to pozná velice rychle, kdo byl pilný čtenář!

0/0
12.4.2010 13:16

absolutus

Re: Antikomunismus a nenávist

Je vidět, že máte chytré přátele!:-)

0/0
12.4.2010 13:17

absolutus

Pojďme pryč.

Šantroch mele dokola to stejný, Nemá šťávu. Ať se tady mění na hnědé uhlí sám!;-D

0/0
12.4.2010 10:14

jarinka

Pravicová politika?

To je historie vaše a vašeho rodu.

Daleko více rodů má ale jinou historii. Za toho cara v Rusku hospodařilo 86% rolníků jen na 13% půdy, zatímco zbytek půdy - přes tři čtvrtiny - ovládali carští, šlechtičtí a církevní velkostatkáři.

A proto byla životní i kulturní úroveň téměř všech lidí katastrofální. I v nejúrodnějších oblastech, ke kterým Ukrajina patří, byly hladomory obvyklé. Selské vzpoury končily potlačením carskou vládou - krvavě.

0/0
12.4.2010 10:01

absolutus

Koho to zajímá

Pomalu vymírající druh.

0/0
12.4.2010 9:59

tulda

Nemohu si na systém,

který tady byl za komunistů stěžovat a to jsem již druhým rokem v důchodu. Bylo nám většině dobře. Kdo nebyl líný jako modrá veš a nebo vexlák, tak postavil za spoluúčasti státu vily pro 2 dcery, káždé koupil v tuzexu renaulta a každý rok si vyjel na dovolenou, buď do Itálie nebo Jugo. V zimě jsme jezdili na 14 dnů do Tater. Prostě paráda a to si mohl dovolit každý občan tohoto státu po roce 1970 běžně ale nesměl být liný jako modrý vši, které nám dnes byli nasazeny do kožichu a nebo vexláci z kterých se stali mafiáni typu Mrázka a Pitra provázáni na různá Íčka a Téčka z modrého kožichu.;-D

0/0
12.4.2010 8:22

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Je to možné, že to tak bylo. Jediná podmínka byla, že musel pracovat na UV.

A taky nechápu proč proboha byly zádrátovány hranice, proč proboha lidi z toho ráje emigrovali? Do toho kapitalistického marasmu venku?  

0/0
12.4.2010 8:40

tulda

Re: Nemohu si na systém,

Vážený pane, takový byl systém na kterém se domluvily mocnosti tohoto světa Jaltskou dohodou. Proti tomu se nedalo nic jiného dělat, ale kdo pracovat chtěl i po řádné práci, tak měl příležitost svůj majetek rozšiřovat.;-D

0/0
12.4.2010 8:48

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nemohu si na systém,

ono v jaltske dohode bylo napsano neco o ostnatych dratech a vlcacich na hranicich ?

0/0
12.4.2010 8:58

pavel 99

Re: Nemohu si na systém,

tak tohle tvrzení chce hodně "vypláchnutý mozek". A mimochodem - proč na rakouské a německé straně žádné dráty nebyly? To bylo také v Jaltské dohodě, že my to "vezmeme za ně"?;-D

0/0
12.4.2010 17:33

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Tulda má pravdu.

Pracovat na ÚV jste nemusel. Stačilo si hledět svojí práce, o politiku jste se nemusel zajímat.

Vycestovat jste mohl, ale jen s dovolením. Což je každému, kdo zná historii aspoň dvacátého století, pochopitelné. Špionáž byla nepřípustná. Lidé emigrovali z různých důvodů, ale vždy za tím byla vidina peněz. Většinou je tam čekali příbuzní a známí s velkými majetky či kontakty.

0/0
12.4.2010 9:51

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nemohu si na systém,

a co je spatneho na tom, ze clovek nehodla svoje schopnosti uplatnovat ve prospech nejakeho toho "lidu", ale ciste ve prospech svuj vlastni ? kdo CHCE byt altruistou a nezistne pracovat ve prospech spolecnosti, tak klidne muze, ale proc k tomu nutit i ty, co zcela evidentne NECHTEJI ?

0/0
12.4.2010 10:13

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Ano, ale nesmí ta snaha - pracovat ve svůj prospěch - vést do takových extrémů, že pak už mám tolik peněz a tolik moci, že vyžaduji po jiných otrockou práci pro ještě větší svůj prospěch. Nebo dokonce začnu vést války, abych té moci a otroků měl ještě více.

Jistěže také mohu pracovat sama na sebe a nikoho k tomu nepotřebuji. Ale nějak to nezvládám, získat pozemek, zúrodnit, naprojektovat dům k bydlení, ubránit se vetřelcům.

0/0
12.4.2010 10:51

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nemohu si na systém,

fajn ... a proc tedy branit tem, kteri radeji pracuji na sebe nez na nejakou tu spolecnost branit v odchodu nekam, kde budou mit moznost se projevit ? proc je nutit k ziti za zeleznou oponou, kdyz jim to vadi, a tem, kteri na te "spravne" strane hranic ziji dobrovolne, to vadi take ? tohle je to, co bylo na komunismu nejhorsi, hned po naproste neucte k soukromemu vlastnictvi - nedat sanci tem, kteri by treba i chteli zit jinak nez "z rozhodnuti strany".

0/0
12.4.2010 11:14

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Znárodnění výrobních prostředků znamenalo v historii odstranění bídy. V tomto článku se bavíme například o Rusku. Dalšímu hladomoru předešel Lenin svým dekretem o půdě. I v České republice znárodnění znamenalo lepší život pro většinu lidí, ti za první republiky nepoznali nic jiného než dřinu a bídu. Znárodnění se pochopitelně nemohlo líbit všelijakým "elitám", zvyklým na panské způsoby, utekly proto na západ.

Mnichovskou dohodou zradil západ Českou republiku. Vlastně byly západní mocnosti rády, že se Hitler zaměřil na nás, hrozba války se tak přesunula zatím směrem k východu. Nejvíce a krutě válku odnesl Sovětský svaz, kterému nikdo významněji nepřišel na pomoc. Ve skrytu vlastně západ i USA doufaly, že se Německo s SSSR vybijí. Významnější pomoc přišla až po bitvách, kdy byl už vítěz znám. Vítěz války si samozřejmě vyvezl svoji ideologii. Kdyby zvítězilo Německo, bylo by to špatné - byli bychom jako Slovani vyhlazeni anebo bychom byli otroky Třetí říše.

0/0
12.4.2010 12:28

SYETEY-KOTZOUR

Re: Nemohu si na systém,

kdyby zvítězil Hitler, tak by byl jen místo jednoho svrabu druhý. Jiní lidé by byli zavražděni a jiní by tvrdili, to co vy, že jim dal práci a mají se vlastně lépe než předtím.

Hledat na zrůdných režimech rozinky je známka lidské omezenosti. Je mi Vás líto. Člověk, který se umí s úsměvem rozhlížet přes "kupy mrtvol režimu" a vychutnávat si blaho rodinné dovolené s ROH je u mě chudák (a to jsem z dělnické rodiny) Rv

0/0
12.4.2010 12:35

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Kdyby zvítězil Hitler, tak byste tady nebyl nebo byste hajloval jako otrok německé říše, ovšem pokud nejste Němec anebo kolaborant. Mně je líto zase vás, že nevidíte daleko větší kupy mrtvol, které plodily jiné režimy než socialistické. Dnes tady začla řeč o carském Rusku.

0/0
12.4.2010 18:27

SYETEY-KOTZOUR

Re: Nemohu si na systém,

já ty německé vidím.....ale Vy máte problém s těmi socialistickými.

0/0
13.4.2010 11:11

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nemohu si na systém,

aha ... takze okradeni casti obyvatelstva bylo vlastne tak nejak "spravne", nebot to jine casti obyvatelstva pomohlo ? vzdycky jsem touzil pochopit levicackou logiku ...

0/0
12.4.2010 13:55

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Levičácká logika je snížení propastních rozdílů mezi lidmi. Možná i vaši předci se museli klanět pro kus žvance.

0/0
12.4.2010 18:29

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Znárodnění výrobních prostředků alespoň dle mě byla krádež. Nic jiného.

Předpokládám, že jste pracovitá a myslíte na své děti. Chcete je a vlastně svůj budoucí rod zabezpečit. Takoví byli i Vaši rodiče a prarodiče. Za generace nashromáždili nějaký majetek. Ovšem vedle bydlí soused a ten nemá nic. Je pravda, že se nikdy moc nepřetrhl a taky si občas vypije a koruna se uněj neohřeje. Svým dětem nic neodkáže na rozdíl od Vás.

 Myslíte, že si řekne no je to tak správné. Ta Járinka se pořád dřela a já na to kašlal.

Já myslím, že neřekne. Pro něj budete lump který má a on ne. A bude li Vás moci o tento majetek připravit udělá to. A zvlášť když mu někdo nakuká, že Vy jste lump a on chudák a jak je to nespravedlivé, že nic nemá. Ale nenazve to krádeží. Nazve to nějak vzněšeněji, třeba znárodnění.

0/0
12.4.2010 13:58

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Znárodnění výrobních prostředků byla snaha o spravedlivější společnost, v Rusku za cara to platilo dvojnásob. Jistěže se "postiženým" nelíbilo, že přišli o majetky, naloupené a vydřené na chudácích už po staletí.

0/0
12.4.2010 18:33

pavel 99

Re: Nemohu si na systém,

loupežníci si své řádění také zdůvodňovali "snahou po spravedlnosti".:-/

0/0
12.4.2010 22:06

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Vy jste asi taky pěkný loupežník, když jste nechtěl pracovat a nechat se živit jinými.

0/0
13.4.2010 10:07

pavel 99

Re: Nemohu si na systém,

a to jste objevila kde? Zase školení PŠM?;-D

0/0
13.4.2010 10:13

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Běž si vzít svůj vitamín, dědo zapšklej.

0/0
13.4.2010 10:22

pavel 99

Re: Nemohu si na systém,

ale ale, nomenklaturním kádrům docházejí argumenty?;-D

0/0
13.4.2010 22:58

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Já myslím, že určitý rozdíl zde je. On Vás někdo nutí pracovat ve svém podniku pod hrozbou nějaké sankce? Já myslím, že ne. Dokonce můžete pracovat pouze sama na sebe.

0/0
13.4.2010 10:19

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Kdybyste tady nediskutoval, tak jsou ostatní hloupí a neznalí.

0/0
13.4.2010 10:24

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Můžeme srovnávat. Např. Severní Korea a Jižní Korea. V Severní jsou znárodněny výrobní prostředky a V Jižní ne. Dle Vás je tedy v Severní Koreji spravedlivější společnost než  v Jižní.

Jarinko jen takovou připomínku. Dnes Vy můžete básnit o socialismu jak se Vám chce a vychvalovat ho bez osobních následků pro sebe. Ovšem před rokem 1989 kdyby takto někdo vychvaloval kapitalisty a pomlouval komunisty tak by šel zcela jistě před soud. Jenom tento důvod Vám nestačí ke srovnání?

0/0
13.4.2010 8:47

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nemohu si na systém,

ono neni treba chodit ani do vychodni asie ... v nedavne minulosti existovaly dva nemecke staty, jeden "hodny", a "demokraticky", no a ten druhy, "mene hodny" a "spolkovy". myslim, ze i zaryty komunista uzna, v kterem z tech dvou nemeckych statu na tom byli lide lepe ... a pritom jediny rozdil mezi temito dvema staty byl v tom, ze ti "hodni" nemci budovali ctyricet let socialismus, kdezto ti "zli" nemci budovali tu samou dobu kapitalismus. nejak me nenapada jediny pripad toho, ze by na tom socialisticky stat byl lepe, nez kapitalisticky soused ...

0/0
13.4.2010 9:24

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Jarinka to zdůvodní se svojí železnou logikou tak, že jediný důvod proč to tak bylo je, že kapitalista je tak prohnaný, že nemůže dopustit aby se jeho dělník měl  hůře než socialistický. Vrcholem této logiky je pak další tvrzení, že za socialismu se má dělník lépe než v kapitalismu.Ovšem má na  hlava na to  nestačí.

0/0
13.4.2010 10:12

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Jste lhář, protože předposlední větu jsem nikdy netvrdila.

0/0
13.4.2010 10:26

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Cituji: Ano, přece nemohl kapitalista připustit, aby dělník socialismu se měl lépe než ten jeho, proto ty ústupky - zvyšování mezd. Až už to nešlo dál, přišlo jak na zavolání otevření východních trhů.

0/0
13.4.2010 10:43

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

A pokud se týká vztahu SSSR a Hitlerovo Německo byly si tyto mocnosti dost podobné. Rusové napadli bojující Polsko a Rudá armáda vpadla Polské armádě bojující s Němci do zad.  Září 1939Zima 1939 -1940 . Rusové napadli Finsko. Tzv. zimní válka.Rusové zabrali a začali okupovat pobaltstské státy Litvu, Estonsko a Lotyšsko. 1940.

Během 2 let agrese proti 5 SOUSEDŮM.Pakt  s Německem Ribentrop a Molotov.

Na Ukrajině vítali zpočátku Němce jako osvoboditele. Proč když tam Lenin se Stalinem zavedli blahobyt. Asi to nebyla tak dobré jak si malujete.

A pokud se týká ztrát SSSR za války byly skutečně obrovské. 2 x vyšší než Němci, kteří bojovali na několika frontách a i jejich civilní oběti byli značné. Ovšem Němci ztratili 3x méně vojáků na všech frontách než Rusové na té své jediné. Myslím, že to bylo spíše pohrdáním životy svých vojáků a jejich bezohledném nasazování i za cenu obrovských ztrát. Myslím, že znáte rčení: Eto ničevo, nás mnogo.

0/0
12.4.2010 14:23

jeste asocialnejsi grupa

Re: Nemohu si na systém,

ruske ztraty pramenily predevsim z toho, ze rusove si systematicky sami a dobrovolne zlikvidovali veskere vyssi veleni armady, ktere melo s valcenim nejake zkusenosti ... takze proti hitlerovi stali sice politicky provereni, ale valecnou realitou nedotceni muzici, jejichz jedinou strategii bylo nasadit proti nemeckym tankum dalsi prapor pechoty ... no a kdyz to nahodou neprojde, tak holt ten prapor nasadime jeste jeden, no.

0/0
12.4.2010 14:37

Johyn

Re: Nemohu si na systém,

Ano jednalo se o maršála Tuchačevského posléze celé vedení Rudé armády. Ovšem o tom to je. Co je to za systém, který je schopen vyvraždit své lidi jen proto, že někdo dodal falešné obvinění. Pak se z obviněných vytluče přiznání a je to.

A vidíte najdou se lidé, kteří tento systém a způsoby chválí.

0/0
12.4.2010 14:59

jarinka

Re: Nemohu si na systém,

Vy asi taky nevíte, kolik vyrobilo Rusko tanků, předčících pohyblivostí tanky nepřítele, taky nic nevíte o vojenství, nevíte, kdy a kde byly pouze tankové bitvy, kdy se muselo (Stalingrad) bojovat o každý kousek v sutinách. Já to všechno vím a pokud máte zájem, pošlete mi mejl.

Sovětské daleko větší ztráty pramenily hlavně z toho, že se to vše odehrávalo hlavně na jejich území! Byl snad přepaden Sovětský svaz, nebo to snad nevíte? A o těch mužicích si to taky nechte, do války šli všichni, nebýt toho, tak byste hajloval, že to stále musím opakovat ...

0/0
12.4.2010 19:10

BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.